Novetats Bosch 2018: bateria integrada i motors més compactes

2017-06-21 11:11

Novetats Bosch 2018: bateria integrada i motors més compactes

La competència en motors i bateries per a bicicletes elèctriques cada cop està més dura i, per fer-hi front, Bosch, l'empresa líder del sector, anticipa algunes de les novetats 2018.

Com no podia ser d'una altra manera, el fabricant alemany es llança a millorar aspectes dels seus motors i bateries en els quals Shimano, Brose i fins i tot Yamaha li havien pres la davantera: integració de la bateria en el quadre, reducció del soroll i del tamany dels seus motors i una mínima resistència al pedaleig.

Bosch ha anunciat un nou motor Active Line, els que es munten en bicicletes de passeig i de trekking, que si les nostres sospites no van errades, anticipa com seran els futurs equips motrius per a bicicletes de muntanya. El nou motor té unes dimensions molt més reduïdes i és més lleuger que els actuals. Pesarà entre 2,9 i 3,2 kg i, segons anuncia la marca, serà un 25% més compacte que els que hi havia fins ara. Gràcies a la seva compacitat, Bosch assegura que serà molt més fàcil d'integrar-lo en el quadre

Existiran dues versions del motor menys potent de Bosch, l'Active Line, que serà més lleuger, i l'Active Line Plus, que segons es dedueix de la informació subministrada per Bosch, serà per a bicicletes high speed.

Quan arribaran les millores en els motors de MTB, el Performance i el Performance CX? Serà el 2018 o encara haurem d'esperar al 2019?

I l'altra gran novetat 2018 serà la introducció de la bateria Power Tube 500. L'acumulador és més llarg i estret que els actuals, i està dissenyat per anar encaixat en el tub diagonal del quadre.

A diferència de les bateries que munten les Bulls o BH amb motor Brose, les Specialized Turbo Levo o les Merida i les Focus amb el nou motor Shimano, la de Bosch no quedarà totalment dins del quadre, sinó que sobresortirà uns centímetres per damunt del tub. Això serà un inconvenient per als ebikers que busquen una bici en la qual no es vegi gens la bateria, però per un altre costat permet que molts fabricants puguin seguir muntant Bosch sense haver de recórrer a dissenys massa sofisticats.

D'altra banda, Bosch ha desenvolupat, en col·laboració amb Magura, un sistema de frenada antiblocatge de rodes per a bicicletes de passeig i de trekking. I a partir del juliol estarà operativa una actualització del software per a motors Performance CX 2016 i 2017 que substituïrà el mode d'assistència Sport per l'E-Mtb adreçat a practicants de mountain bike.