Motor i bateria Fazua: per fi ebikes lleugeres!

2018-10-18 11:32

Motor i bateria Fazua: per fi ebikes lleugeres!

Sembla que aquesta temporada que es va a parlar bastant del motor Fazua.

Per llegit en revistes que ja han tingut ocasió de provar-ho i per el parlat amb tècnics de marques que ho van a muntar, és un motor que no es pot comparar amb cap dels existents. És un motor pensat per a ciclistes amb ganes de pedalar, res a veure amb un Bosch, 1 Brose o Yamaha.

Dóna una potència de 60Nm, que poguessin semblar bastants. No obstant això, no reacciona simplement exercint una mica de força sobre el pedal. Cal pedalar amb ganes, i llavors sí, el motor té una bona resposta.

Tampoc és un motor per portar sempre encès, sinó més aviat per utilitzar en moments puntuals, quan de veritat ho necessitem. La prova és que porta una bateria de "només" 250 Wh.

Quins avantatges té?, es preguntaran alguns. Bàsicament dos: el baix pes, ja que la combinació motor-bateria és més lleugera que una simple bateria de qualsevol altre sistema existent fins ara. I no diguem ja que un motor. El Bosch, sense anar més lluny, està sobre els quatre quilos. Per aquest motiu els fabricants puguin ara oferir unes ebikes amb uns pesos fins ara inimaginables.

I la segona gran avantatge del sistema Fazua per a molts ciclistes és que el conjunt motor-bateria és extraïble, amb el que podrem jugar amb almenys tres possibilitats. Sortir sense motor-bateria, amb el que tenim una bici només una mica més pesada que una de convencional. Sortir amb motor i bateria per a sortides curtes. O sortir amb motor-bateria més una altra bateria de recanvi per muntar quan s'esgoti la primera. Una possibilitat accessible per a la majoria, ja que la bateria tindrà un preu d'uns 300 €.

La livianez del sistema Fazua allarga l'autonomia dels escassos 250Wh de la bateria. I aquesta mateixa livianez, unida a la possibilitat de desmuntar el motor, el converteixen en una opció molt atractiva per a bicicletes de carretera o de gravel. Les ebikes equipades amb Fazua no pesaran moltíssim més que una bici convencional, així que les sensacions de conducció seran semblants. I de ben segur atrauran molts ciclistes atmosfèrics que fins a la data es miraven les elèctriques amb desconfiança.

Cada vegada són més les marques que aposten pel sistema Fazua per alguns dels seus models: Bulls, Focus, Cube, Fantic, Bianchi, KTM ... Sense anar més lluny, una de les marques que distribuïm, Bulls, oferirà la temporada 2019 vuit models amb aquesta motorització. Dos EMTB de doble suspensió: Wild Flow Evo RS (5499 €) i Wild Flow Evo SL (8499 €). Dos d'carretera: Harrier Evo (3899 €) i Alpine Hawk Evo (5299 €). Dos d'gravel: Grinder Evo (3899 €) i Grinder Evo Carbon (4399 €). I dos urbanes-road: Millennial Evo (3899 €) i Millennial Evo Carbon (4399 €).

 

Bulls Wild Flow Evo RS


Bulls Wild Flow Evo SL

 

Bulls Alpine Hawk Evo


Bulls Grinder Evo Carbon


Bulls Grinder Evo

 

Bulls Millennial Evo Carbon


Bulls Millennial Evo

 

En aquest enllaç podeu veure les marques que munten o muntaran Fazua, a les quals caldria afegir Bulls, que tindrà una doble i un model de carretera.

https://fazua.com/fr/evation/bikes/

I res més de moment. Us explicarem les nostres impressions de seguida que tinguem ocasió de provar el nou i rutilant motor Fazua.

Bulls Harrier Evo