Nou motor Bosch Performance CX 2020

2019-06-18 19:12

Nou motor Bosch Performance CX 2020

Bosch acaba de presentar el nou i esperat motor per a ebikes de muntanya, l’edició 2020 del seu popular Performance CX. Amb grans virtuts sobre el paper i potser, per a alguns, també algun inconvenient.

Amb les dades que s’han donat a conèixer, el nou Performance CX té un pes molt atractiu, de 2,9 kg, només 100 grams més que el motor més lleuger fins ara, el Shimano Steps E8000.

 

El nou motor CX 2020 comparat amb la versió 2019

Segona virtud: un tamany extremament reduït (un 48% més segons el fabricant alemany). Les fotos que s’han mostrat del nou motor són més que eloqüents: realment és molt petit, fins i tot en comparació amb el Shimano, la referència fins ara.

Avantatges derivats del seu petit tamany: possibilitat de dissenyar quadres amb les baines més curtes i una gran llibertat perquè les marques fabriquin el quadre que vulguin sense estar massa condicionats per les dimensions del motor.

Tercera virtud: es millora l’assistència del motor, que passa del 300 al 340% en mode Turbo, de 120 a 140 en mode Tour i de 50 a 60 en mode Eco.

Quarta virtud: a diferència del model existent, el motor no ofereix resistència al pedaleig, segons Bosch.

Cinquena virtud: possibilitat de funcionar amb canvis electrònics.

Sisena virtud: més silenciós. En aquesta aspecte, no era gaire difícil millorar el CX!

Setena i inèdita virtud: Bosch anuncia les eSuspensions, que connectaran el motor a les suspensions (han de ser Fox) de manera que “s’adaptaran automàticament al terreny en funció del recorregut”.

I vuitena virtud: es manté la fantàstica assistència eMTB,   que permet rodar per terrenys difícils sense haver d’estar manipulant contínuament el comandament de les assistències.

I ara parlem del que alguns (molts?) consideraran un inconvenient. Es manté el parell màxim del model anterior: 75 Nm. És molt? És poc? Per a nosaltres, i en funcionament real, el motor Bosch era, per a nosaltres, el més potent del mercat. Una altra cosa és que Brose declari 90 Nm. Com a molt, el Brose tira igual que un Bosch antic, i permetia pujar autèntiques parets. Així que per a nosaltres no calia millorar aquesta xifra, com ja dèiem en un altre article en aquest blog. Almenys fins que les bateries no augmentin de forma notable de capacitat.

I el cert és que Bosch presenta una nova bateria de més capacitat per acompanyar el CX 2020. És una bateria integrada de 625 Wh (un 25% més), amb la qual cosa les excursions podran allargar-se de forma no menyspreable.

La mala notícia, perquè sempre hi ha alguna mala notícia, és que la nova bateria és 5 centímetres més llarga que la PowerTube 500, de manera que les ebikes equipades amb bateria de 500 no podran passar-se a 625.

Segons declara Bosch, el motor CX “accelera amb potència extrema, reacciona sense retard i convenç pel seu accionament de marxa àgil i encara més control”.

“El motor convenç pel seu impressionant rendiment fins i tot en el cas de trajectes llargs per muntanya”. “El seu concepte de canvi millorat permet que el motor i els canvis es desacoblin mitjançant un mecanisme de pinyó lliure, amb la qual cosa s’aconsegueix una sensació de marxa molt natural”.

En relació al motor anterior, assegura que tindrem molt millor tracció i la possibilitat de suportar “càrregues extremes”.

Més novetats que ha presentat Bosch:

--Una bateria PowerTube de 400 Wh per a bicicletes de trekking o urbanes.

--Nou motor Performance, amb 65 Nm (75 la versió Speed). “Lleuger, silenciós i compacte”.

--Nou motor Cargo Line, específic per a cargo bikes, el tipus d’ebike de mode a Europa. Amb 75 Nm i específicament pensat per a arrossegar vehicles pesants.

--Protecció Anti Tunning. Bosch ha decidit lluitar contra els deslimitadors de velocitat, conscient que la proliferació d’ebikes que superin de forma il·legal el límit de 25 km/h pot fer molt mal al sector. El sistema detectarà les bicis manipulades i aquestes automàticament quedaran bloquejades.

--Noves funcionalitats del display Kiox, amb el qual ens connectarem via bluetooth, com la possibilitat de bloquejar la bicicleta quan retirem la pantalla.

Bosch semblava haver-se adormit les últimes dues temporades, però ara sembla haver-se despertat de cop.