Novetats ebikes 2019: més diversitat

2018-07-12 18:44

Novetats ebikes 2019: més diversitat

Si haguéssim de resumir en una sola paraula les novetats que ja s'han presentat de les noves ebikes per al 2019 aquesta seria diversitat. Arriben models més potents de muntanya però també irrompen amb força les bicis elèctriques minimalistes, equipades amb bateries de 250 watts i de baix pes, així com models específics per als amants de la carretera i del gravel, un camp fins ara poc explorat per les marques però que té un gran potencial de creixament.

Eurobike, la principal fira del sector, que s'ha celebrat a Alemanya a primers de juliol, ha permès constatar que el sector de les ebikes ja no està controlat per la fins fa molt poc omnipresent casa Bosch. El darrer any Shimano ha obert una escletxa important, i les seves motoritzacions ja les incorporen nombroses marques.

Així mateix, cada cop són també més habituals les bateries integrades i a poder ser de 600Wh, per atendre la demanda de la clientela, que vol unitats de més capacitat, alhora que es continua popularitzant la doble mida de roda (27,5 plus darrera, 29 davant).

A continuació repassem algunes de les novetats 2019 que hem vist fins ara. Tot i que recordem que moltes marques seguiran presentant els seus nous models al llarg d'aquest estiu.

 

Bosch

Decepció per als qui esperaven un nou motor per substituir el CX, entre els quals ens comptem. El motor Bosch més potent continua tenint un gran rendiment en comparació amb la competència, però és massa gran i pesat, la qual cosa dificulta la seva integració en el quadre. Difícilment el veurem aquest 2019 si no ha aparegut a Eurobike. Mentrestant, la competència li seguirà menjant terreny.

El que sí va presentar Bosch és el nou display Kiox. Té la pantalla en colors, és més petit que l'Intuvia i va muntat al centre del manillar. A les funcionalitats habituals incorpora la cadència de pedaleig i, com a opció, un pulsòmetre. Es connecta a l'ordinador via bluetooth i la pantalla s'adapta de forma automàtica a la llum ambient.

 

Yamaha

El fabricant japonès tampoc ha llançat la casa per la finestra. Ha presentat una bateria integrada, que farà que molts fabricants tornin a contemplar Yamaha amb bons ulls. Així mateix, treu un nou motor -potser seria més ajustat parlar d'una nova variant del seu motor-, el PW-TE, que compta amb un nivell d'assistència equivalent a l'EMTB de Bosch: pedales fort i tens molta potència; pedales fluix, molta menys. Alguns usuaris en diuen mode automàtic.

També incorpora noves pantalles i comandaments.

 

Dobles de 17,5 kg

Enfront del gegantisme que proposen algunes marques, amb uns nivells de potència i una sèrie d'accessoris que acosten els seus models a una moto de muntanya, Lapierre ha desvetllat un nou concepte d'ebike amb doble suspensió ultralleugera, de només 17,5 kg. No és una bicicleta pensada per a l'usuari d-E-MTB tradicional, que reclama molta autonomia i potència. És una bicicleta només per a qui necessita ajudes puntuals i que valora, per damunt de tot, el baix pes i l'opció de deixar el motor i la bateria a casa per fer una sortida amb bici convencional. Sí, sí, el motor de la nova E-Zestyes pot treure.

La nova Lapierre muntarà un motor Fazua extraïble i una bateria integrada de 250Wh. Els components que munta són top: forquilla Fox de 160mm, canvi Sram X01 Carbon Eagle de 12 velocitats, rodes de carboni, frens Sram Guide RE, tija telescòpica i bieles de carboni...

 

Road-carretera

Ja hi havia algunes ebikes de road, però tenien el llast de bateries i motors molt pesants, un factor clau en carretera. La nova tendència són els mini motors i les mini bateries. Proporcionen una petita ajuda quan realment la necessites, això és, en pujades o els dies de vent fort. Per aquí aniran els models que treuran Lapierre o Bianchi, ambdós equipats amb motorització Fazua.

 

Nou motor Brose

El fabricant alemany ha presentat el Drive S Mag, el seu nou motor estrella. Està fabricat en magnesi en comptes d'alumini, serà mig quilo més lleuger, més petit i més potent. A més, disposarà d'una nova electrònica. En definitiva, quedarà més integrat en el quadre i haurà de proporcionar sensacions més vives als usuaris.

En paral·lel, Brose també ha presentat tres noves pantalles i un comandament que directament prescindeix de la pantalla, per als que avorreixen el superflu.

 

Motor Shimano E7000

I després del gran èxit aconseguit aquesta temporada 2018 amb el motor Steps E8000, el gegant japonès presenta un nou motor pensat per a un mountain bike més tranquil. El nou motor Shimano Steps E7000 està pensat per a un E-MTB més recreatiu, de manera que prioritza la recerca de la màxima autonomia abans que la potència. Per aquesta raó, té limitat el parell màxim a 60 Nm.