Una enquesta desmunta tòpics sobre les ebikes

2017-01-31 12:43

Una enquesta desmunta tòpics sobre les ebikes

La web e-mtb.es acaba de publicar una interessant enquesta entre els seus usuaris que ens ofereix un perfil molt proper a l'actual usuari de mountain bike elèctriques.

Les persones que van respondre l'enquesta són 669, una mostra notable tenint en compte el poc temps que fa que s'han començat a popularitzar les ebikes de muntanya i el curt però ascendent recorregut d'aquesta pàgina especialitzada.

Quan es pregunta als usuaris per la principal motivació per comprar una BTT elèctrica, els resultats mostren una tendència que les botigues ja hem detectat fa temps. La principal resposta (27%) és perquè són més divertides. Altres raons que donen els enquestats són "per poder sortir en bici més sovint" (25%), "per poder sortir amb gent que està més en forma" (21%) o "per motius de salut" (16%).

Més minoritàries són les respostes "l'utilitzo per entrenar" (4%), "el meu és el downhill i odio les pujades" (4%) o "perquè em fascina la tecnologia" (3%).

Amb aquests resultats a la mà, es desmunta el tópic, molt estès entre un gran nombre de ciclistes, que diu que les elèctriques només són per a gent malalta, gent gran o mandrosos. A mesura que algú que ha anat en bici tota la vida les prova, descobreix que el ventall de possibilitats que se li obre al davant és molt més ampli del que tenia fins ara.

A l'hora de triar un model, les marques preferides per les persones que van participar en l'estudi van ser Haibike, Specialized, Mondraker, BH, Lapierre i Scott. Les motoritzacions van ser aclaparadorament Bosch, seguides a molta distància per Yamaha i Brose.

Quan es pregunta als usuaris quin tipus de bicicleta serà la seva pròxima compra, un 42% manifesta que una doble de trail, mentre que un 41% es decanta per una doble d'enduro. Les rígides es queden en un minso 15% i les fatbikes en un ínfim 2%.

Paga la pena assenyalar que els usuaris de la web e-mtb.es són practicants assidus de mountain bike, de manera que es pot deduir que els ciclistes menys experts estan infrarrepresentats i que la preferència per les bicicletes de trail i enduro està sobrevalorada en els resultats del treball.

En el mateix sentit s'ha d'interpretar que el 83% prefereixi les dobles, encara que les bicis amb suspensió total siguin, a dia d'avui, clarament l'opció preferida pels ciclistes que decideixen comprar una ebike, tal i com delata un cop d'ull als catàlegs de les principals marques.

El que és indiscutible és la preponderància en el mercat dels conjunts Bosch per davant dels seus competidors. La sorpresa salta quan es pregunta als usuaris si han tingut algun problema mecànic important amb la seva ebike. En aquest cas, la marca alemanya és desbancada. El motor Yamaha és el que menys problemes té, encara que seguit a poca distància per Brose i Bosch.

En qualsevol cas, és significatiu que els problemes greus només afectin a entre un 5 i un 8% de les bicicletes de les persones que utilitzen aquests motors i que van participar en l'enquesta. En el cas dels motors Bafang, els problemes pugen fins a un 20% i en els motors a la roda, fins a un 55%.

A l'hora de comprar la seva ebike, un 55% van fer-ho en la seva botiga habitual, mentre que un 35% es van decantar per una botiga especialitzada en elèctriques com eBici.cat-Biciclick Girona. I quan es pregunta qui va influir més en la seva decisió de compra, les respostes són el propi foro (29%), el seu venedor de confiança (27%), un amic (23%), altres webs especialitzades (16%) o la revista que compra habitualment (5%).

Referent al model que compraran quan decideixin canviar de bici, un 30% pensa gastar-hi entre 3.000 i 4.000 euros, un 27% entre 4.000 i 5.000, un 23% entre 2.000 i 3.000 i un 15% més de 5.000. Això sí, un 46% dels enquestats que ja tenen una ebike assegura que no canviarà de model fins que els avenços tecnològics ho justifiquin.

La marca d'ebikes més ben valorada és Moustache. I referent al perfil de les persones que van participar a l'enquesta, el 38% té entre 50 i 60 anys i el 33%, entre 40 i 50. Un de cada cinc reconeix que ha deslimitat el motor de la seva bici.

 

Trobareu més informació clicant aquí